26 Mayıs 2012 Cumartesi

ilk çanta denemem :)

merhaba sevgili dostlar..
sizlere ilk çanta denememi sunmaktan gurur duyarım..
eğer olurda yapmak isteyen olur diye yapım aşamalarınıda elimdne geldiğince çekmeye çalıştım şimdi anlatalım  :)
öncelikle iki adet kumaş oluyo biri ana kumaş biri astarlık. ben şehrimdeki pazardan aldım bu kumaşı kot kumaşı aslında ana kumaşım bu.. diğeride amerikan bezi dedikleri krem rengi bişey..öncelikle kenarlarını ikisinde aynı oranda dikiyoruz(1).. alt köşelerinden paht kırıyoruz..enine dikiş yani (3)..sırada bi aksama olmuş mazur görün.. küçük bi not.. astar parçasını dikerken bir karış yada daha az kenarında bi boşluk bırakın burayı çevirmede kullanıcaz. şimdi fermuarı dikicez çantanın ağzı kadar iki parça kesiyoruz .. onları ikiye katlayıp baş kısımlarını dikiyoruz.. ters cevirdik. ağızı açık kısımlar bosta kalıcak biz diğer tarafa fermuar dikiyoruz.. bunu sonra çantaya ekliyoruz.(5)..çantanın kollarını dikiyoruz.(6).en son astarlıcaz.. geldik önemli kısma..burda şekil 3 ü tam ters işlem yapıcaz.. iki kumaşında yüzü bir birine bakacak şekilde içi içe sokuyoruz.. ve birbirine ekliyoruz.. sonra o bosluk bırakmıştık hani ordan çeviriyoruz çantayı (8) vee sonunda bittiii.
nası annatım ama.. anlayan beri gelsin lutfenn ayy ben bile yoruldum..
anlamayana maille daha duzgun anlatırım inanın bana :)))
simdi istanbuldayım anca bu kadar oldu :))
umarım anlatabildim herkese sevgileeer :))




5 yorum:

  1. Maalesef dikiş elimden hiç gelmiyor ama çantanı çok beğendim:) Eline, emeğine sağlık.
    Gayet açıklayıcı ve güzel anlatmışsın, çok teşekkürler.
    İyi günlerde kullan inşallah.
    Sevgiler.
    Mutlu pazarlar:)

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederim :) beğenmene cok sevindim :)) henuz kullanmaya baslayamadım bakalım kullanışlımı :)
    sevgiler :) ıyı pazarlar :)

    YanıtlaSil
  3. Esercim tatlım eline sağlık kotun desenli olması da hoş olmuş :)...
    zamanında ben de ilk deneme olarak kot çanta dikmiştim çok ta güzel olmuştu; ama dikiş o dikiş, birdaha yapmaya kalktığım her sefer fiyasko ile sonuçlandı :) bi süredir denemiyorum sinirlenmiim diye :) şimdi o çantayı da bulamıyorum kimbilir nerelerde...
    Neyse tatlım gelelim sedada, ben şu fermuarı çantaya takma işini ve o bıraktığın boşluktan çantayı çevirdikten sonra o boşluğu nasıl dikip kapattığını merak ediyorum ben de sorun orda başlıyor. bir türlü beceremiyorum :) yampiri yumpiri bişey oluyor yapsam da... :)
    sevgiler, saygılar :)

    Aslı Ö.

    YanıtlaSil
  4. teşekkür ederim aslıcım :)) valla o fermuar olayı benıde acayip geriyor.. öncelikle 4 nolu fotodaki ve 5 nolu fotodaki gibim dikiyosun fermuarı.. sonra henuz astarlanmamış parcaya bunu eklıyorsun diyorum ama onun fotosuu yoook :( hımmm.. nası anlatsam kii.bilemedim şimdi.. neyse astarlamasınıda yapında o ufacık delikten ceviirnce cıkıyor banada cok tuhaf geldi.. cumartesı gunu yıne dıktım bı tane ben bu yorumu gorseydım eger daha ayrıntılı foto ceker paylaşırdım :( ben bunu bi siteden gordum aslında.. bi bayan yapmışş orda cok basıt anlatımı bıde ordan bak derim :))
    hemen adrsini vereyimm..
    çok öptum seni canım benim :))
    http://www.lacintenel.com/2010/08/basit-fermuarl-portfoy-canta-yapm.html
    not:ben acınca bu linki fotolar cıkmadı... ama daha önce cıkmıtı almıştım eger sendede cıkassa soyle sana mail atayım oki optum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saol canım benim. ben ilk fırsatta senin tarif ettiğin şekilde dikmeyi deniyim. bu yolladığın siteyi biliyorum evet ama biraz konu eskidi mi fotoları görünmüyor nedense...Bana senin tarifin de yeterli:)) en yakın zamanda deniyeyim bir tane :)

      Sil